čtvrtek 7. ledna 2016

Turecko-anglicko-holandsko-Česka

Dnes mi má kamarádka zcela vážně řekla : "Ty sice mluvíš česky, ale vůbec mi jako Češka nepřipadáš!" 



Inu, má pravdu. Už od mala jsem rebel a jdu proti proudu. Když šli všichni ostatní vpravo, já šla vlevo.
Takže není až tak nepochopitelné, že mám hned 8 vlastnosti, které nejsou typické pro Čecha.


1. Můj vzhled 

S mými černými vlasy, očima a tmavší pletí nejsem úplně prototyp Češky. 
Dokonce, na mě lidi mluvěj turecky, rusky, španělsky a arabsky. Ale kdyby jenom v zahraničí. Dokonce i v mé rodné zemi! Což je docela trapas. 
"Jééé, VY jste Češka..?!" jsem si vyslechla od letušek, prodavačky, co mi prodávala trdelník v Praze, policajta na Václaváku, prodavače zmrzliny v Brně, číšník u nás v Olomouci....



2. Nemám ráda pivo

Něco co smrdí, je hořké a má divnou barvu? Ne, díky. 






3. Nemám rada českou kuchyni

Ujíždím na turecké kuchyni- překvapivě. Dále zbožňuju italskou, francouzskou, španělskou, thajskou. 
Nikdy jsem nebyla fanynkou omáček, knedlíků a masa. Českou klasiku vepřo- knedlo- zelo jsem nikdy nejedla. No fakt. 




4. Nemám ráda české filmy a seriály

Rovněž jsem nikdy nepatřila do skupiny lidí, kteří pravidelně sledují české seriály a filmy. Jediný český film, ktery miluju a nikdy mě neomrzí je S tebou mě baví svět. 





5. Nejsem fanynka fotbalu. Ani hokeje. 

Fandím jedině, když hraje Česko-Turecko. To je aspoň prča. Ale zírat tak dlouho na zpocené chlapy, co se honí za malou kulatou věcí a ještě jim za to platí balík? 
Můj milý dokáže během dvou minut vyjmenovat všechny české fotbalové kluby. Já se zaseknu na Slavií hned za olomouckou Sigmou. 



6. Neposlouchám českou muziku

Už za mých školních let, kdy spolužáci poslouchali jedině Rymuse, Mandrage, Kluse a podobně, jsem já ujížděla na Rihanně, Coldplay a Celine Dion. 


7. Nezávidím

Tato šílená vlastnost typická pro většinu Čechů. Závidíme sousedovi lepší auto, kamarádce větší prsa, kolegovi vyšší plat, bratrovi větší dům, známému dovolenou na Maledivách....
A proč vlastně? Proč nepřestaneme plýtvat energií na kraviny a radši nezapracujeme na tom, aby náš život byl takový, že by jsme závidět  nemuseli? 
Já nezávidím. Nikomu a nic. 
Ale pokud mam bejt fakt upřímna, tak možná jo. Ale úplně malinko. Malilililinko. Kate Middelton. On totiž princ William je jenom jeden, že. 








8. Nezajímám se o politiku

Vím, že současný prezident je Zeman, a víc po mě nechtějte. Netuším, kdo je ministr zdravotnictví. Netuším, komu věřit, zda ŠSSD nebo KDU-ČSL. Podle mě nikomu. 
Občanskou nauku jsem prokecala s kamarádkama, na zprávy nekoukám, takže se vlastně není ani čemu divit. 





Ono více než 10 let na cestách udělá svoje. 
Někdy si nejsem jistá kdo jsem a kam patřím. A někdy jsem si jistá na 100%.
Někdy se necitím jako Češka. Občas si připadám jako Angličanka. Čím dál tím častěji si připadám jako Holanďanka. A podezřele často si připadám jako Turkyně! 



Takže co jsem? Česka? Turkyně? Angličanka? Holanďanka? 

Já mám jasno. 

Turecko-anglicko-holandsko-Česka. 

Žádné komentáře: