úterý 26. dubna 2016

Česko, Čína, vždyť je to jedno!



Víte co, vždycky jsem si myslela, že při návštěvě obchodu se nemůže stát nic šokujícího.

Víte, že může? Dokonce něco, co se týká vaší vlasti a donutí vás se zamyslet nad vaším původem a smyslem života. 

Udělali jsme si takhle výlet do Den Haag, stavili jsme se do tamní čínské čtvrti. 

Chodím po obchodě, do košíku házím čínské nudle, vonné tyčinky, koukám na kýčovité zlaté kočky, když uvidím plakát telefonního operátora, na kterém se mi něco nezdálo.


Přistoupím blíž a opravdu. Nezdálo se mi to. 



Co všechno se člověk v tom Holandsku nedozví, že?


Na facebooku se má fotka začala hojně šířít, dokonce se objevila i na stránce pořadu A DOST. 



Víte co, za tu dobu, co jsem pryč z Česka, jsem slyšela lecos.


  • ČESKOSLOVENSKO. Slýchávám až nechutně často v Holandsku, Anglii, 

nejvíce ale v Turecku. Nejtrapnější na celé věci ovšem je, že i mé turecké příbuzenstvo, když mě někomu představují, tak i přes 4 roky mých protestů tvrdí, že jsem z Československa. 



  • Taky jsem se nejednou setkala s názorem, že ta naše malá, krásná země, se jmenuje CHECHNYA, neboli ČEČENSKO. 


  • Utkvělo mi v paměti pár historek. 
1. Šéf- Holanďan v práci se mě ptal, odkud jsem. Hlásím Czech republic, tento název mu nic neříká, a tak se pustím do vyjmenovávání proslavených českých věcí. Czech beer, Škoda, Baťa, nic. 
Prague! říkám. On se usmál, a praví: Prague, to znám! Tam jsem byl. Pěkně máte v tom Rusku.


2. Jeden Angličan se mě ptal, co to mluvím za jazyk, odpovídám že česky, a ten s údivem říká "Ale já myslel že v tom Sovětském svazu mluvíte jenom rusky!"

3. A Turci? Ti krom toho, že jsou přesvědčeni že jsme ještě pořád Československo, se mě jeden zeptal v které že to části Afriky to Československo je, že jsem tak bílá?


  • Co mě ale pobavilo ze všeho úplně nejvíc, když jsem zaslechla pár lidí, nezávisle na sobě, kteří žijí v domnění, že neexistuje žádná Czech republic. Dokonce ani Czechoslovakia. Ba ani CHECHNYA. 


Ty lidi jsou přesvědčení, že země, 

odkud pocházím, 

se jmenuje CHICKEN REPUBLIC. 




How cool is that?

Žádné komentáře: