pátek 26. února 2016

Peklo jménem tělocvik











Znáte někoho, kdo vyfasoval 4 z těláku?



Já taky ne. 



Kromě sebe.



Hodiny tělesné výchovy. Takové ty chvíle, které ve většině studentů zanechaly láskyplné vzpomínky na celý život.


Kromě mě.



Panika, pocení, tik v oku, mdloby, ve vyjímečně vypjatých situacích nevolnost. 
Přesně tyhle pocity ve mě vyvolává slovo tělocvik, i po letech ukončení školní docházky. 

Nikdy jsem nepatřila mezi sportovní nadšence. 


Což nejvíce odnášely moje učitelky, kterých mi je dodnes líto, když se mě zoufale snažily naučit skákat přes kozu, správně dýchat u běhání a vtloukaly mi do hlavy pravidla míčových her. 




Týmové hry



Nevím čím to je, ale prostě jsem nebyla schopná si ty pravidla zapamatovat. 
Což nejlépe věděli mí spolužáci, kteří se o mě při výběru hráčů do týmu zrovna neprali. 
Právě naopak. 
Tradičně jsem zůstávala poslední, a to družstvo, na které jsem zbyla, sklízelo soucitné pohledy od protihráčů. 




  • Když mi někdo hodil míč, tak mě buď trefil do hlavy, nebo jsem ho já v panice odpinkla a praštila někoho jiného. 



  • Vždycky jsem utíkala na opačnou stranu než jsem měla.



  • Při vybíjené, jsem i přes veškerou snahu pokaždé udělala minimálně 5 kroků, a i když jsem byla metr od terče, nikdy jsem se netrefila. Mezi náma, netrefila bych ani slona, stojícího 2 metry ode mě. 

  • Když jsem se vlivem nějákých pitomých událostí ocitla v bráně, v momentě, kdy na mě letěl balón, jsem v rámci pudu sebezáchovy uskočila. 

  • Při hokejbalu jsem byla vždycky po 10 minutách vyloučena ze hry. Prej kvůli zuřivému máchání hokejkou. 


  • Při fotbalu jsem kopala míč zásadně do naší brány. A pak se ještě radovala. Než mi to došlo. 

  • U volejbalu jsem pravidelně končila na lavici, buď za trest, když jsem v zápalu hry utíkala pro balon, a povalila spoluhráče, a nebo s naraženým zápěstím.






 Šplhání po tyči


Společně se skákáním přes tyč a kozu tohle považuju za vůbec největší prasárnu.








Je něco víc ponižujícího, snažit se třesoucíma rukama udržet na té pitomé tyči, občas s vypětím všech sil trochu popošplhnout, a snažit se nezaplácnout spolužáky pod váma, kteří vám koukají na zadek v nebezpečně obtáhlých legínách? 





Lyžák



A co takový první lyžák? Nechápu, co mě to posedlo, že jsem vypsala přihlášku.


Když jsem se dostala přes nejvíce náročnou věc, a to nasednout na vlek, a bezpečně z něj zase sjet, aniž bych riskovala přinejmenším zlomení všech končetin, jsem se dostala k samotnému lyžování. 
No, lyžování. 
Popojíždění závratnou rychlostí 2 km za hodinu. 

Konečně, když jsem přišla na tu správnou techniku a zvýšila rychlost, jsem se dostala dostala k dalšímu oříšku a to zastavení. 

Vzdala jsem marné pokusy a řešila to tak, že jsem se prostě svalila do nejbližší závěje. 

4 dny mě vyčerpané učitelky ustavičně tahaly ze sněhu, ve kterém jsem zahrabaná frustrovaně ležela, trčely mi jenom nohy a na nich jako zázrakem nezlomené lyže. 

Pak jsem se naučila zastavit tím, že jsem jednoduše tyčky zabodla do sněhu. 






A když už se mi podařilo zastavit, tak ať jsem dělala cokoliv, vždycky mi jedna nebo druhá lyže o kousek ujela, přisunula jsem k ní druhou, druhá mi zase ujela, až jsem si takhle klidně mohla pomalu objet celou planetu. 




Když jsem se poslední týden na lyžáku vypracovala tak daleko, že jsem byla nejlepší ve skupině začátečníků, a dolů ze svahu frčela tak rychle, že lidi viděli jenom rozmazanou šmouhu, byla jsem na sebe tak pyšná, a začala  vážně uvažovat o kariéře profesionálního lyžaře. 

Až do chvíle, než jsem se přiřítila ze svahu dolů, tam porazila moji třídní učitelku, a ta když se zvedla, suše řekla, ať už mi proboha někdo ty lyže z těch nohou sundá, a nevrací mi je. 




Ještě někdo  s traumatem z tělovýchovy?




2 komentáře:

B. řekl(a)...

:-)
:-)
Pane Boze...kdyz si na to vzpomenu...vsechny deti rikaly, ze maji nejradeji telocvik a prestavky. Ja ne.
To mas asi po me. Holt geny.
Ale lyzak byl fajn. S kamaradkou sme pri zavodu na bezkach dojely do cile asi o pul hodiny pozdeji nez vsichni ostatni, ja zlomenou jednu lyzi, ona tycku a obe pocurane smichy. To nikdy nezapomenu.

bla řekl(a)...

Bože :D Ano, geny jsou svině.