sobota 30. prosince 2017

5 nevýhod ve vztahu s cizincem




    “Hele já tě fakt obdivuju, mít chlapa cizince, to já bych nemohla teda.”
Řekla mi včera kamarádka. Což teda slýchávám často. A i když svého Turka miluju, a nevyměnila bych ho za žádného Čecha- což ale netuší, někdy se přistihnu, že vykřikuju něco jako- proboha proč jsem si radši nenašla Pepu z Horní Dolní- občas se neubráním myšlenkám na to, jaké nevýhody vztah s cizincem má, a v čem by byl vztah s Pepou možná jednodušší.


1. Jazyková bariéra


Je asi tou nejtěžší a největší překážkou, díky které skončilo spoustu nadějných vztahů.
Jeho rodina mluví jiným jayzkem, vaše rodina mluví jiným. 

Vaše a jeho matka nebude nikdy sedět na narozeninové oslavě vašich dětí a povídat si spolu o tom, kdo dřív chodil a kdo se do pěti počůrával. 




Sedíte v místnosti plné Turků, kteří křicí, smějou se na plné kolo, vy od Allah Allah a evet nerozumíte ani slovo, jenom sedíte, přiblble se usmíváte a děsně se snažíte vypadat naprosto v pohodě a nad věcí, a jakože vůbec nemáte chuť omlátit mu konvici na čaj o hlavu, protože vás a vašeho Turka překládání každého slova přestalo bavit.


Turek sedí vedle vás a vašich česky hučících rodinných příslušníku, kteří právě rozebírají
nízké platy v Ostravském kraji, zatímco vás on dloube loktem do žeber se slovy “Co to říkají, proč vypadají tak nasraně, mluví o mě, že jo, a co znamená tyvole?" 




Nebudu lhát, někdy to má i své výhody, třeba když takhle vaše babička detailně vypráví o jejím táhlém problému s hemoroidy, a váš drahý na vás tázavě zvedá obočí, s klidem v duši mu můžete říct, že se rozplývá nad jeho krásnýma očima. 


2. Rodina


Je dost pravděpodobné, že po oznámení vašeho vztahu s cizincem, bude rodina rozpačitá, zklamaná, nebo rozčílená. 

Je taky dost možné, že vám to budou vymlouvat- Co se ti na tom Standovi ze sousedství nelíbí?

V našem případě s mou rodinou nebyl problém, z turecké strany to bylo o něco horší. Tchýně do teď občas protestuje, a říká něco o svatbě, ale počítám s tím, že ji to za pár let přestane bavit. ( Taky tajně doufám, že si švagr najde cizinku a bude otravovat ji.)

Pokud jste si partnerem jisti, on si je jistý váma, a rodina to stejně nemůže překousnout, vydržte. 
Až jim ukážete roztomilé vnoučata, změknou. 

3. Kulturní rozdíly

Pokud si najde partnera ze vzdálenější země než je Německo, kulturní rozdíly jsou další možnou překážkou ve vztahu s cizincem. Ať už je to styl života, oblékání, výchovy, stravování, tradice, nebo slavení Vánoc. 
Dokážou vám život obohatit, ale taky pěkně znepříjemnit. 

V době našeho seznámení s Turkem byl v Holandsku už 15 let, takže znal a byl zvyklý na evropský styl života, nepřišlo mu divné, že jdu v sobotu večer do baru s kamarádkama, ani to, že nenosím šaty po kotníky a v práci mám kamarády kluky.
Rovněž já jsem už za sebou měla vztahy s cizinci a muslimy, takže pro mě nebyli šokojící  rozdíly ve zvycích, víře a myšlení, díky čemu to bylo zase o něco snažší, ale nebudu lhát, doteď jsou věci, které mě vytáčí, a je těžké překousnout, ale co já vím, třeba by mě zase Pepa vytáčel tím, jakým stylem chodí. 
S respektem a tolerancí jde však zvládnout všechno. 
I to každodenní uklízení skleniček od čaje a vysávání çekirdek. 



4. Víra

Jestliže je partner z jiné země, a ještě vyznává jinou víru, může to být oříšek. V našem případě, kdy jsem já ateista, a muž je muslim, i když nepraktikující, což znamená, že se nemodlí, nedrží ramadán, víno a whiskey má hodně rád, a i ty Vánoce semnou slaví, je to o něco jednodušší. 

Pokud se ani jeden z vás nesnaží toho druhého změnit, nebo nedej bože, nenutí přijmout jinou víru, nevidím rozdílnou víru ve vztahu jako překážku. 

Avšak v diskuzi o evoluci, kdy máte chuť si omlátit hlavu o zeď, nebo jemu, si připomínat, jak je vztah s cizincem i přesto velmi obohacující. 


5. Společná minulost

S cizincem, který vyrůstal v jiné zemi a na jiném kontinentu, si nikdy nebude povídat o tom, jaký večerníček jste jako děti měli nejradši, co všechno jste zažili ve skautu a na táboře, jak jste ve školce milovali meltu a nesnášeli koprovou omáčku ve školní jídelně, a nostalgicky vzpomínat na to, jak jste jako děti sledovali na Štědrý den Popelku v novém pyžamu a ponožkách. 




Když jsem se dneska ráno muže ptala, jaké nevýhody život semnou nese, řekl mi, že vůbec žádné. 

Po mém naléhání sdělil, že by sem ale mohla zapracovat na mém fandění Galatasaray. 

Vůbec totiž nechápe moje protesty, když sleduje už 80tý zápas za týden. 




Jak to máte vy? Máte partnera cizince, toužíte po tom, a nebo si to nedokážete představit a za Čecha by jste strčily ruku do ohně?

H. 


6 komentářů:

Jessica L. Smith řekl(a)...

Po sedmi letech ve vztahu k Wilsonovi se se mnou rozloučil, udělal jsem vše, co mu bylo možné, abych ho vrátil, ale všechno bylo marné, chtěl jsem ho zpátky tak moc kvůli lásce, kterou pro něj mám, prosila jsem ho se vším , Dělal jsem sliby, ale odmítl. Vysvětlil jsem mému problému někoho online a navrhla, že bych měl kontaktovat kouzelník, který by mi mohl pomoct, abych odnesl kouzlo, abych ho vzal zpátky, ale já jsem ten typ, který nevěří v kouzlo, neměl jsem jinou možnost než to zkusit, Měl jsem na mysli kouzelník, který se jmenoval Dr. Zuma zuk a já mu poslal e-mail a on mi řekl, že není problém, že všechno bude v pořádku před třemi dny, že se můj býval před třemi dny vrátil ke mně, Druhý den to bylo kolem 16:00. Můj ex mi volal, byl jsem tak překvapen, odpověděl jsem na volání a všechno, co řekl, bylo, že byl tak líto, že se všechno stalo, že se chtěl, abych se k němu vrátil, že mě tak moc miluje. Byl jsem tak šťastný a šel k němu, tak jsme začali znovu žít šťastně. Od té doby jsem sliboval, že někdo, koho vím, že má vztah problém, bych pomáhal takové osobě tím, že se na něj nebo ona k jedinému skutečnému a mocnému kouzelníkovi, který mi pomohl s mým vlastním problémem a kdo je jiný než všechny falešné ty venku. Někdo může potřebovat pomoc kouzelníka, jeho e-mail: spiritualherbalisthealing@gmail.com nebo mu zavolat +2348164728160, můžete mu poslat e-mail, pokud potřebujete jeho pomoc ve vašem vztahu nebo cokoli jiného. KONTAKTUJTE NYNÍ PRO ŘEŠENÍ K VÁŠEM PROBLÉMŮM

Adam řekl(a)...

Jedna známá se zamilovala do Itala, který za ní přijel sem do ČR. Bohužel neumí česky ani anglicky a tak je celý den doma a nic pořádného nedělá. Dotyčná je z toho zoufalá, protože najednou musí pracovat za dva. Myslím, že v takovém mezinárodním vztahu je potřeba vždycky pořádně zvážit, kam bude směřovat do budoucna.

Michaela řekl(a)...

Moc pěkný článek. Ráda se podělím o svou zkušenost.
Sama žiji s italským partnerem něco přes rok a půl a jsem stejně spokojená, jako na začátku vztahu, což se mi nikdy s žádným českým partnerem nestalo.
Občas přemýšlím o věcech, které spolu nemůžeme a nejspíš nikdy nebudeme moct sdílet, například některé krásné české filmy, český styl humoru
(mám moc ráda třeba divadlo Járy Cimrmana)... Samozřejmě taky nerozumím všemu na české televizi a k pochopení některých věcí mi logicky chybí kontext (například neznám příslušné osobnosti, politiky, historii apod.).
Co se týče našich rodin, mí rodiče naštěstí mluví italsky. Můj přítel také mluví anglicky,
takže s mnoha mými přáteli se dorozumí. Pracuje v ČR, takže živit nikoho nemusím :-)
V mé ani jeho rodině jsem nezažila, že by nám náš vztah někdo rozmlouval. Mí prarodiče se na začátku divili a moc tomu nevěřili, ale jak přítele viděli, hned si ho oblíbili. Je to určitě tím, že se ke všem chová velmi vřele a pozorně, ač česky nemluví.
Co se týče víry, tak sama jsem nevěřící. Partner pochází z křesťanské rodiny, sám ale víru nijak zvlášť nevyznává, do kostela spolu jdeme možná na Vánoce.
Když to shrnu jednou větou: Neměnila bych :-) Ciao! :-)
Zdraví Míša z www.italievbrne.cz

Eliška Alžbětka řekl(a)...

Nikdy jsem neviděl ani neslyšel o člověku, jako je Dr. Idialu. Dr. Idial je Bůh v lidské podobě, lidé ho nazývají Bohem na Zemi. Můj manžel na mě vždycky podvádí, a pokaždé, když mu řeknu, aby přestal podvádět, zlobí se a hrozí, že opustí dům, bude i nadále podvádět měsíce, protože přivede druhou manželku domů, když tam nejsem. Miloval jsem ho tolik a nechtěl jsem ho ztratit, ale k mému velkému překvapení jsem se jednoho dne vrátil ze své práce a zjistil, že vzal své věci a šel žít s ostatními ženami. Plakala jsem a zůstala sama, dokud mi kamarádka v kanceláři neřekla, jak jí Dr. Idialu pomohla přivést jejího manžela po 6 letech rozvodu, a tak jsem se okamžitě spojila s Dr. Idialu prostřednictvím WhatsApp a řekla jsem mu její situaci a řekla: Pomozte mi a mému manželovi vrátí se a prosí mě na kolenou do 12-16 hodin. Udělal jsem všechno, co mi doktor Idialu řekl, a k mé velké radosti se všechno stalo do 1 hodiny, stejně jako předtím Dr. Idialu. Můj manžel se ke mně vrátil, padl na kolena, plakal a prosil mě, abych mu odpustil. Potřebuješ pomoc? Kontaktujte Dr. Idial nyní e-mailem: doctoridialuspellcaster@gmail.com nebo prostřednictvím WhatsApp: +2348118448718

Eunice Noah řekl(a)...

Bylo to jako filmový trik, když mi doktor Edede vrátil mého manžela do 24 hodin, vyzkoušel jsem mnoho způsobů, jak dostat mého muže zpět, ale vždy se setkávám se špatnými lidmi, dokud jsem nemyslel doktora Ededeho radu každému, kdo má stejný problém kontaktujte ho na Ededetemple@gmail.com nebo Whatsapp +233235887825 Slibuji, že vás nikdy neodradíme.

Katherine Johnson řekl(a)...

Moj mož je varal z mojo prijateljico, preselil se je k drugi ženski. Moj mož, ki ne bi mogel brez mene zdaj ne želi videti mene. Tako sem vesel, da sem dobil moj ljubek mož nazaj, ko sem bil scammed dvakrat ponaredek urok caster, ampak se zahvaljujem Bogu, da dr Lomi pomagal pripeljati nazaj moj mož brez odlašanja brez kakršne koli oblike prevara dejavnosti. Obrnite se na tega Boga poslal urok caster na njegovo WhatsApp številko;+2349034287285 Ali Email; LOMIULTIMATETEMPLE@GMAIL.COM obljubim, da vam bo pomagal rešiti vaš odnos problem, njegove besede so prepričani!